האם צורת השוקולד משפיעה על טעמו? – Max Brenner האם צורת השוקולד משפיעה על טעמו? דלג לתוכן

האם צורת השוקולד משפיעה על טעמו?

מדובר בשאלה מעניינת במיוחד שאת התשובה לה חיפשו במשך שנים, ומחקר מרכזי בתחום משנת 2013 ככל הנראה מצא את התשובה. במסגרת המחקר נמצא כי צורת החיתוך של השוקולד המריר השפיעה באופן וודאי על תפיסת המרקם והטעם של המשתתפות במחקר שטעמו את השוקולד. הנשים שהשתתפו במחקר טעמו בפועל עשר צורות שונות של שוקולד שיוצר על ידי אותו המתכון, בעיצובים שונים המבוססים על גאומטריית החך של נשים צעירות.

המטרה בהתאמת עיצוב השוקולד לגאומטריית החך היא להתעלות על הקושי במחקרים קודמים להבין את תהליך הנגיסה בשוקולד, תהליך שאי הבנתו עלולה להגביל את יכולת פענוח ההשפעה של צורת השוקולד על הטעם.

מומחים למדעי המזון הסבירו שבמידה שיש לצורה של השוקולד שטח פנים גדול יותר, למעשה אנו מקבלים בעת האכילה של השוקולד שחרור מהיר יותר של מולקולות מהמזון, ואכן צורה היא אחד מן הדברים אשר משפיעים על תפיסת הטעם של האדם. במקרה מסוים, שוקולד חלב אשר שינה את צורתו כך שיימס מהר יותר בפה זכה לטענות מפי הטועמים שעכשיו הוא שמן יותר, כאשר אחוזי השומן בו ובאופן כללי המתכון לא השתנה כלל, אלא השמן ממוצקי הקקאו הגיעו לבלוטות הטעם מהר יותר. כלומר, לעיתים טעמים זהים של שוקולד ייתפסו אצלנו בפה אחרת, בשל הצורה בה הם נאכלו על ידינו.

חשוב לציין שצורת השוקולד לא משפיעה רק על האופן שבו מולקולות משתחררות בפה, אלא גם בעלת השפעה חזותית חשובה לא פחות. ידוע שאנשים אוהבים "לאכול עם העיניים", ולכן פרלינים או משלוחי שוקולד שתשלחו כמשלוח כמתנה יימדדו במידה רבה גם על מידת היופי והאסתטיקה בהם, ולא רק על פי הטעם שלהם.

הפוסט הישן ביותר
הפוסט החדש ביותר
סגור

עכשיו במקס ברנר

🚚 - משלוח חינם ברכישה מעל 199  ₪

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חפש