Sweet Love: הקשר שבין שוקולד לאהבה – Max Brenner Sweet Love: הקשר שבין שוקולד לאהבה דלג לתוכן
Sweet Love: הקשר שבין שוקולד לאהבה מתוך המגזין של Max Brenner

Sweet Love: הקשר שבין שוקולד לאהבה

יש דברים שאנחנו פשוט יודעים שהולכים טוב ביחד: שוקו עם לחמנייה, קפה עם עוגה, לחם עם חמאה, ואם ישאלו אתכם מה הולך עם שוקולד? ובכן רובכם וודאי תשיבו אהבה – למעשה, שוקולד ולבבות הם כמעט שם נרדף! אבל האם יש קשר מבוסס בין הזיווג המוכר והאהוב שבשמו אנו שולחים ליקירנו מחוות שוקולדיות או מצטיידים במארזי שוקולד כמחווה רומנטית?

פלאי הקקאו

"מזון האלים", "פרי האהבה", "תחליף טוב יותר לסקס", "הפלא השמיני", ו"הנאה מרושעת" הם רק חלק מהכינויים הרבים שזכה לקבל הקקאו בקרב שפות ותרבויות שונות. האצטקים שנולדו מתוך תרבות המאיה החשיבו את הקקאו למקור לבריאות טובה ואף שילבו אותו בטקסי קדושה והשראה. הם השתמשו בו על מנת ליצור משקה פולחן בטקסי אירוסין ונישואין שבמהלכם היה נהוג שהחתן והכלה יחליפו ביניהם חמישה פולי קקאו במקום טבעת - כברכה לחיים טובים, פוריים ומלאים שפע. בכך הם למעשה יצרו את אחד הקישורים הראשונים הידועים בין שוקולד ורומנטיקה.

איך שוקולד קשור באהבה?

למרות שהאצטקים הקדומים האמינו מאוד ששוקולד הוא אפרודיזיאק - חומר המגביר תשוקה, תאווה ויצרים, המדע תמיד הטיל ספק באשר לכך. עם זאת, מחקרים שונים מצאו לאחרונה כי יש סיבה מדעית להאמין שאכן יש קשר בין שוקולד לאהבה. בסדרת ניסויים שבדקה את ההשפעות של הטעם המתוק על תפיסות רומנטיות, החוקרים שקלו האם מגוון מאכלים יעוררו תחושות של רומנטיקה בקרב משתתפי המחקר, ומצאו כי צריכת שוקולד גורמת למוח שלנו לשחרר את דופמין ההנאה, מה שעלול להכניס אותנו למצב של התאהבות. בנוסף, הם מצאו כי יש לנו סיכוי גבוה יותר להתחיל לדמיין מערכות יחסים רומנטיות היפותטיות, ולתאר את מערכות היחסים הללו כמחייבות ומספקות מאשר אלו שלא צרכו שוקולד. 
בין אם המחקרים הללו הם סופיים ובין אם לא, נכון לעכשיו יש מספיק סיבות כדי להצדיק את התשוקה שלנו לשוקולד - שבדרכו הטעימה במיוחד תורם לעוררות מינית, להבעת חיבה ולטעם נפלא בפה.
ואיך אנחנו קשורים לאהבה?! אנחנו יודעים לייצר שוקולד שמעורר אותה (בעיקר לפני הולנטיין דיי =) )
הפוסט הישן ביותר
הפוסט החדש ביותר
סגור

עכשיו במקס ברנר

🚚 - משלוח חינם ברכישה מעל 199  ₪

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

חפש